tisdag 30 november 2010

NY (TREDJE) BRUDKLÄNNING & OM ATT VARA HETSIG

Min hetsighet tar sig till nya höjder, ny (tredje) brudklänning är inhandlad. En (1!) vecka behövde jag efter första tvivlen om de två andra började bubbla. Jag kan liksom inte släppa tankar som att jag måste hitta en ny brudklänning för en sekund innan jag faktiskt gjort det.

Ångesten över hur mycket pengar jag lagt ner på det här nu äter upp mig inifrån men samtidigt så är den verkligen jättefin.. Hellång (båda de två andra är korta) tunn, smal silhuett, litet litet släp, fransktspetsliv och en liten ärm. Så romantisk och klassiskt vacker. Jag kommer ändra halsringningen och ta ner den lite grann så de blir både djupare och bredare, känns lite mormonsk just nu. På grund av tidigare nämnda obsessiva sida så måste jag göra det nu nu nu.. annars kommer jag aldrig kunna sluta tänka på det. Bra skräddare i  Stockholm för den här typen av större ändringar någon?

Argh.. nu får det verkligen vara stopp! Till skillnad från de andra två gjorde så kräver den här klänningen även nya skor och slöja.. Och håruppsättningen känns inte alls lika självklar längre.

Hjälp, vad har jag gjort?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar